camere foto

Thursday, October 29, 2009

Aleea Cariatidelor din Bucuresti

     Azi am avut o zi libera si m-am plimbat prin Bucurest. La un moment dat am zarit o alee care avea pe laterale ei un sir de statuiete. Am ajuns acasa si am cautat pe internet ceva informatii despre locatia respectiva si am gasit ca lucrarea respectiva se numeste Aleea Cariatidelor de Constantin Baraschi - 17 Noiembrie 1902 – 22 Martie 1966. Ea consta in doua siruri de cate 10 statui pe fiecare parte a aleii.
     Statuile reprezinta taranci romance imbracate in port popular si purtand pe cap un ulcior. Ele sunt reprezentate sunt de doua feluri care difera intre ele prin pozitia mainilor. Lucrarea a fost amplasata in Parcul Herastrau in 1936. Ceea ce vedem noi azi nu este originalul, ci o reconstructie realizata in 2005 dupa matritele originale ale sculptorului Baraschi.

Aleea Cariatidelor

Aleea Cariatidelor

Aleea Cariatidelor

Aleea Cariatidelor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...